Hur länge kunde en "evig" eld senast?

mmur 08/21/2017. 15 answers, 13.257 views
reality-check chemistry fire

Hur länge kunde en "evig" eld vara sist?

Vid en viss tidpunkt finns det en brand som är väldigt andligt viktigt för vissa människor - så viktigt att de bygger en stad runt om det och börjar utveckla ett imperium med en av deras främsta motiv att vara att ge bränsle till elden. De tror att om det brinner starkt, kommer de att lyckas, om det faller, kommer de att möta ont, och att om elden någonsin går ut, kommer världens ände snart att följa.

Förutsatt att elden ligger i en grop runt hälften av en olympisk simning. Det finns skydd mot elementen, bortskaffande av aska och utbyggnad av gropen är alla lättdragbara. Bränsle som är tillgängliga är trä och kol (dung är blasfemisk). Är det möjligt att denna "eviga elden" hålls kvar i årtionden eller århundraden? Om det kan, vid vilken tidpunkt blir bränslebehovet mycket orimligt (dvs. deforestar den genomsnittliga kontinenten)? Finns det några andra uppenbara problem med förekomsten av denna eld?

5 Comments
38 Baldrickk 07/27/2017
Blunda. Ge mig din hand.
6 Grimm The Opiner 07/27/2017
Bränslebehov? Hur mycket bränsle brinner det här eldstaden i förhållande till en by? Det samma? Mindre, ganska möjligt. I antikviteterna hade zoroastrians en evig "original" flamma. Jo, de hade flera faktiskt. Och när du har dogma som säger att " this är (nu) den ursprungliga eviga flammen" blir verkligheten lättare att hantera. :-)
18 mouviciel 07/27/2017
@mmur - Menar du som i zoroastriska eld templen ? Den i Yazd, Iran har bränt sedan 470 e.Kr.
2 RedSonja 07/28/2017
De konstgjorda eviga bränderna är inte. Om det går ut (en neophyte knackar över det, slingan somnade eller en plötslig vind blåser ut) lyser de bara igen.
8 ГляОпаОпа 07/28/2017
evigt, detta är uppenbart

15 Answers


adaliabooks 07/29/2017.

Naturen på din fråga gör att det låter som elden redan var där, att dessa människor hittade den snarare än att tända den. I vilket fall kommer Wills svar att vara perfekt (och du kan lätt se varför ett primitivt folk kan bli mycket imponerat av något sådant och anser det vara andligt viktigt).

Men som någon som arbetar med vedeldade bränder regelbundet (särskilt en vedeldad pizzaugn) trodde jag att jag skulle ge en alternativ vinkel.
Det du vill ha här är effektivitet, för att minimera bränsleförbrukningen samtidigt som din flamma brinner. Du blir inte mycket effektivare än pizzaugnar när du pratar om brinnande trä.

Vår ugn är ungefär 1m i diameter och antagligen 30-40cm hög i mitten och för att hålla en eldbränning som upprätthåller en temperatur på 500-600 ° C behöver endast 1 medelstor logg (ugnstorkad lövträ) varannan timme. Självklart tittar du på en mycket större eld än detta, en halv olympisk pool är 25 meter lång, så låt oss säga en 25m diameter kupol med ca 6m hög punkt (jag tror inte att skala upp höjden upp 1: 1 är idealisk). Och en hetare eld brinner snabbare. Du söker också förmodligen mer skådespel än värme, vilket innebär att du behåller en större flamma så skulle du normalt vilja ha en pizzaugn.
Ändå tror jag att du kan säga 75 stockar varannan timme, vilket skulle vara ca 56 kg (förutsatt att ett 750 g genomsnitt för en logg), så 112 kg en timme. Som kommer till 981 ton per år.

EDIT: Tack till Joe i kommentarerna för att påpeka ett fel i mina beräkningar här. Jag har redone dem från början. Slutresultatet är faktiskt mycket mindre utrymme krävs eftersom jag verkligen gjorde en röra av dessa första gången runt.
Växthastigheter och storlekar för träd är lite knepiga, men levande ek (från USA) kan uppenbarligen nå en höjd av 18m och en bredd på 24m i genomsnitt på 75 år. Om du antar att endast 10% av den 10368³m är faktiskt trä, så får du 767 kg trä [densitet 0,74 (103 kg / m3)], vilket innebär att du behöver 1279 ekar per år för att hålla elden brinnande.
Visas att dessa beräkningar var felaktiga, utifrån informationen på denna sida verkar det som om en enda ek kommer att ge totalt 7860 kg trä, cirka tio gånger vad mina ursprungliga beräkningar (korrigerade för fel) skulle ge. Det innebär att du behöver 124 ekar per år för att hålla elden brinnande. Att växa här många träd skulle ta ungefär 18 tunnland. Naturligtvis tar dessa träd 75 år för att nå mognad, så du borde ha 1 350 hektar träd i olika tillväxttillstånd som du byter ut när du går.
Post Edit: Det är fortfarande troligen på högsidan, som Joe nämnde medvetet jordbruk och förvaltning kan förmodligen drastiskt minska det utrymme som krävs, men 1.350 hektar är verkligen inte mycket.

Ask och rök skulle inte vara lika stort ett problem som många har föreslagit, en pizzaugn producerar väldigt lite av antingen på grund av en kombination av ugns-torkat bränsle (mer än ett ögonblick) och värmen. Jag skulle uppskatta av erfarenhet att från 72 kg bränt trä hamnar du med ca 3 - 4 kg askan. Detta kan förbättras ytterligare på grund av den varma naturen i din eviga flamma, men även i denna takt rensar du ut 54,5 ton ask per år (140 kg per dag). Det är mycket, men jag tror inte att det är omanagligt, särskilt med tanke på att det faktiskt kan användas för en mängd saker.

Jag skulle tänka snarare än en enda stor eld som du fortsätter att brinna, att istället skulle din eld flytta runt kupolen som en klocka. Om du delar omkretsen med 24 timmar får du 3m skivor. Varje timme fyller du en av dessa skivor med trä (eller hälften av varannan halvtimme) så att flammen ständigt rör sig runt strukturen, så att de andra sidorna kan rengöras (fortfarande med svårighet eftersom kupolen bibehåller sin värme och fortfarande very varmt) med långa borstar och rakes etc.
Det betyder också att det kan finnas flera skorstenar och ingångar för att sätta vedet, som även kan rengöras i sin tur efter behov.

Du skulle använda eldens värme för att effektivt torka ditt trä, det finns ett antal sätt du kan göra detta, vilket ökar effektiviteten av det för att bränna och minskar röken.

Den andra fördelen med den här metoden är att du slutar med en utarbetad helig kupolstruktur för att dina dyrkare ska beundra (vilket också skyddar den eviga flammen från elementen), det kan också användas som ett massivt bageri om det inte övervägdes för sakreligiös.

Övergripande tycker jag inte att det verkar vara svårt en logistisk prestation och borde ligga inom gränserna för plausibilitet.

5 comments
7 Morgen 07/27/2017
Sprid rykten om att bröd bakat av den heliga elden ger enastående kraft och bakning blir helig snarare än sakreligiös.
5 Morgen 07/27/2017
Möjligen, men inte tidigare, sättet som offren hanterades i de gamla israeliska tempel liknade en helig BBQ - "brända" erbjudanden var vanligtvis bara "kokta". Prästerna fick en del, men det gjorde även bönerna.
6 adaliabooks 07/27/2017
@Morgen Så det hela är bara en omslag för en medeltida stil gemensam bageri och grill. Dyrkarna levererar trä och "offer" (mat) som blir kokta för dem. Faktum kan man säga att detta är flammens ursprung och heligheten kom efteråt.
4 feelinferrety 07/27/2017
Det kan också finnas ett gemensamt bad i närheten för att kompensera någon av värmen, med någon form av kanalisering / förbränning av uppvärmd luft i basens struktur (jacuzzibubblor valfria). Ett ångbad (bastu) också. I grund och botten kan varje aspekt av livet (byggnader från tegelstenar, uppvärmda livsmedel, självrengöring ...) betraktas som andlig i naturen.
6 T. Sar 07/28/2017
taking notes for the next D&D Campaign Fire-devious pizzaiolos kämpar hjältarna för innehav av ett magiskt, odödligt givande recept på katastroferna i Doom Oven. Hm. Jag skulle säga att det är för ostlikt, men det skulle verkligen göra pizza bättre.

Will 07/26/2017.

Yes.

Wikipedia har en bra artikel om eviga flammor som matas av underjordiska naturgasavlagringar. Dessa insättningar kan vara enorma, som vi nu vet eftersom vi suger ut gasen och använder den för våra varmvattenberedare. De kan mata en låga länge. Den länkade artikeln noterar flera kända att ha bränt i tusentals år.

Jag föreslår att du modellerar din eviga flamma på Darvaza-gaskratern . skriv in bildbeskrivningen här Det är en kollapsad naturgasavgift som sovjeterna släckte, för de tyckte att det skulle vara så coolt och de hade rätt. Det har bränt i 70 år.

från http://news.nationalgeographic.com/news/energy/2014/07/140716-door-to-hell-darvaza-crater-george-kourounis-expedition/#/81745.jpg skriv in bildbeskrivningen här

Den är stor.

5 comments
9 Paul TIKI 07/26/2017
hur många gånger kan jag upvote? Bara en gång. besvikelse. det här är otroligt coolt. Det påminner mig också om historier om kolsömmar som brinner i årtionden i bergen. Jag skulle inte kasta för mycket saker där inne, eftersom något som detta skulle göra att borttagning av aska oerhört svårt
45 Caleb Brinkman 07/26/2017
"eftersom de tyckte att det skulle vara så coolt och de hade rätt" +1
13 That1Guy 07/26/2017
Det har bränt sedan 1971 - så 46 år.
11 MSalters 07/26/2017
@ That1Guy: Andra har bränt i flera årtusenden. Burning Mountain, Australien har varit i brand för 6. Några få milda århundraden är ingenting.
20 Octopus 07/27/2017
Det är ett halvgodt svar eftersom det refererar till Darvaza-gaskratern, men fakta är skumma. Det har inte bränt i 70 år. "Eftersom de tyckte att det skulle vara så coolt", är det not anledningen till att det brinner. Människor är antagligen uppvaktare eftersom de lärde sig något de inte visste, inte för att det här är ett kvalitetssvar.

Andrew Neely 07/27/2017.

Ja. De planterar en skog av träd (en förnybar resurs) som endast används för den heliga flamma. Trofast kan också komma och slänga offer (trä, kol, hö, etc) i elden. De kan också skära böner i loggarna som kommer att sättas in i elden.

3 comments
8 BrettFromLA 07/26/2017
Trevlig touch om att odla skogen och slänga offer i den heliga elden!
20 Harris Weinstein 07/27/2017
Det skulle egentligen vara en intressant tradition, för att de skulle ge träköp till varandra som de vet kommer så småningom att erbjudas flamman.
Shawn V. Wilson 07/31/2017
Enligt artikeln en.wikipedia.org/wiki/Eleventh_Night, använder vissa ställen pilspån för bålen, och efterföljande år har pilarna vuxit tillräckligt bra för att använda igen.

Rolen Koh 07/27/2017.

Om vi ​​går med några verkliga världsexemplar är två framstående exempel:

  1. Vid Yanartaş har Turkiet bränt i över 2500 år.
  2. Branden i Burning Mountain i Australien har bränt i över 6000 år.

Men om du letar efter eldslam så är det Darvazas gaskrater som brinner sedan 1971 eller cirka 46 år. Så du fick tanken på att om det finns någon bränslekälla som kol eller naturgas under marken kan eld brinna i tusentals år eller kanske vara ännu mer.


pjc50 07/27/2017.

"Half Olympic Pool" är en huge eld. Det största problemet med detta är att det är mycket svårt för människor att närma sig för tankning. Du har inte angett tekniknivån, så det kan vara ett problem.

Radierad värme kommer att vara hög. Du måste hålla ett stort område runt elden, dussintals meter. Rökplommen representerar också ett problem. Det är inte bara en hälsorisk om den blåses in i staden, de heta bubblorna kommer att transporteras hundratals meter och potentiellt antända saker. Din stad runt om det måste vara sten med väldigt litet träbyggande.

Skydd från element är not ett problem; en eld som kommer att brinna genom regn- och snöregn under förutsättning att vatten inte sitter vid basen. För det och andra orsaker som aska bortskaffande och synlighet kanske du vill hålla elden förhöjd snarare än i en grop, på en massiv sten eldstråle.

Om du använder elden för gemensam uppvärmning och matlagning, skulle du avleda den inhemska bränsleförbrukningen till det och dess bränslekrav kan vara hanterbara. Annars ställer tanken igen logistikkraven på dig - inte bara skärning av träd eller grävning av kol, utan frakt av samma. Observera att en av de första användningarna av järnskenor för järnvägar var att hjälpa till att leverera inmatningar till järnugnarna!

Självklart, om din stad någonsin sieges, kommer elden att minska allvarligt efter några dagar ...

Du kan bli frestad att hantera askproblemet genom att dumpa det i floden, men det dödar floden. Annars kommer du att sluta med Fly Ash Mountain nära staden.

4 comments
2 ACarter 07/27/2017
+1 bästa svaret än. Det verkliga problemet kommer att vara hur man får fjärran nära det och effekterna av en stor eld
2 mmur 07/27/2017
Ja, det verkar som att om människor kommer att behöva närma sig elden (antingen för att bränna den, samla ask eller utföra vissa ritualer) kan det behöva vara mindre. Vad beträffar askförvaring och undvikande av träkonstruktion, kunde staden byggas av flygaskahuggor eller något av det slag?
8 pjc50 07/27/2017
Askbaserad betong är en mycket bra idé faktiskt - sciencedirect.com/science/article/pii/S2090447914001610
Level River St 07/29/2017
Träaska är rik på kalium (som trädet tog ur jorden medan det levde) och kan användas som gödningsmedel. Det är också mycket alkaliskt, vilket skulle vara ett problem för syrakärlande växter. Men vi använder medvetet lime till jord för alkaliska kärleksfulla växter. När kalk behövs skulle asken vara bättre än kalk, eftersom kalk bara ökar alkalinitet utan att tillsätta kalium till jorden.

Alexander 07/26/2017.

Även för ett litet land skulle det inte vara ett problem alls.

Den olympiska poolen har en yta på 1250 kvm. Om man antar att en genomsnittlig eldstad har en yta på 0,5 kvm, skulle den här elden motsvara 2500 härdar - betydande för en by, men försumbar för en stad. Tänk på att utfodring av denna eld prioriterar någon annan eldstad. Om inte din inställning är i ett tapplöst område och det finns inga kolavlagringar, är du nästan garanterad tillräckligt med bränsle.

Vad som kan stoppa denna brand är en naturkatastrof (orkan, översvämning etc.) eller avbrott i tjänst på grund av krig eller stor oro.

3 comments
7 Scott 07/27/2017
Jag tror inte att bränsleförbrukningen per timme är proportionell mot eldens yta. En större eld är varmare och större, och bränner därmed sitt bränsle snabbare. Också en eldstad är troligen mer sannolikt att ha en yta på 40 cm (0,16 sq m) och skulle bara tändas, säg 6 timmar per dag. Det betyder att poolen skulle motsvara 31k härer, eller en stad med en befolkning på 124k, med 4 personer och 1 eldstaden per hushåll. Det motsvarar Paris cirka 1250 e.Kr.
4 WernerCD 07/27/2017
Så ... det brinner snabbare ... Kasta några första födda och jungfrur i nu och då. Håller flammorna rena och vi vet alla att de brinner långsamt.
1 Alexander 07/27/2017
@Scott, bränningshastigheten beror på hur mycket bränsle vi lägger till. Om vi ​​vill ha ett stort bonfire, då beräkningen skulle vara annorlunda. Dessutom ser 40x40 cm ut som en mindre spis. Varje traditionell vedeldad spis som jag sett var större i minst en dimension. Uppvärmning eldstäder är definitivt större.

Rodrigo A. Pérez 07/26/2017.

Gilla @ Vilja tänkte jag på Darvaza så snart jag läste din fråga ...

Men det finns mer subtiliteter att tänka på, främst på grund av den föreslagna gropenstorleken. Tanken att hålla en närliggande skog är väldigt söt, men:

  1. Du hävdar att det är lätt att eliminera aska. Jag tror att du kan ha lite problem att nå mitt i gropen.

  2. Då måste du räkna ut hur man ska skingra askan. Mat för skogen? Okej, men du har en mycket alkalisk substans (läs frätande när den blandas med vatten), för att inte tala om att du måste svalna så mycket material på en konstant basis.

  3. Bara den stora mängden bränsle är flabbergasting. Tänk på hur snabbt en skogsbrand förbrukar tunnland och tunnland på en vecka. Visst, din eld styrs, men du kanske vill göra några siffror för att hålla konceptet riktigt.

Dessa tre punkter tar dig tillbaka till att använda en naturgasavgift och till en idé som Darvaza. Ditt största problem är då osäkerheten om storleken på insättningen, även om det kommer att gå på länge. Bara förra året meddelade den amerikanska geologiska undersökningen den största insättningen av gas och olja som någonsin hittats. Det rymmer 16 biljoner kubikfot gas. Du gör matematiken ... Tror i alla fall att vi kommer att bränna all den gasen och att det finns tusentals andra insättningar som utnyttjas, så att en stor elds påverkan på atmosfären sannolikt inte kommer att märkas.

Ännu en sak ... bara så att du kan hävda att du gjorde din forskning noggrant, leta efter Centralia Mine Fire i Wikipedia;)

5 comments
3 IllusiveBrian 07/27/2017
De kan eventuellt hantera askan genom att "flytta" elden runt gropen genom noggrann bränsleplacering och avlägsna aska från områden som inte är i brand eller att elden ligger på toppen av galler som faller in i en stor underjordisk flod ( även om det även kan bli igensatt).
1 Denis de Bernardy 07/27/2017
FYI det är inte den största någonsin hittat. Bara den största de senaste åren. 16 biljoner kubikfot registrerar inte ens ett nämna på wikipedias största upptäckta fält: en.wikipedia.org/wiki/List_of_natural_gas_fields
mmur 07/27/2017
En naturgasbrand har mycket att göra för det, särskilt hur det verkar övernaturligt för dem som inte förstod det. Ändå är jag också knuten till tanken på att människor måste bränna elden (om inte att den ska gå ut, åtminstone för att den ska brinna ljusare / hetare) - det skulle i teorin främja expansioner och infrastrukturbyggande.
1 mmur 07/27/2017
När det gäller borttagning av aska, föreställer jag mig att bränsledelen av elden ligger på ett svagt höjt galler så att aska kan falla ner och svepas åt sidan med mycket långa eldfasta paddlar. Den uppsamlade asken kan då göras till tegel / cement.
Mr.Mindor 07/27/2017
@mmur problemet med det upphöjda gallret är att det kommer att begränsa hur länge elden kan brinna innan strukturen som hyser den måste genomgå ett stort underhåll ... Ristet skulle sakta försämras / försämras av värmen och skulle regelbundet behöva bli ersatt. Vilket kan ta upp frågor om eldens "evighet". Självklart så länge det förstås är det flammen som är evig, inte strukturen, och att flammans hem har uppdaterats från tid till annan, då kanske inte ett problem trots allt.

Ash 07/27/2017.

Som människor har påpekat bränsle är inte ett stort problem om du ens har en modicum av religiös iver och sunt förnuft i mixen. Därför kommer flammen förmodligen att vara den verkliga frågan tidigt om inte flammen ligger i någon del av världen som inte upplever plötsliga svåra väderhändelser som överraskar moderna meteorologer än mindre bönder från tidigare ålder. Träaska är i alla fall bra gödningsmedel, så du har en positiv biprodukt och i verkligheten vill du inte att flamma är större än det måste vara av olika logistiska skäl, om de byter till brinnande kol, blir ash bortskaffande mer av ett problem för.

Förutsatt att du har sagt att skydd från elementen är lätt att bönderna går överbord och det klarar av freakhändelser så är det långsiktigt det avgörande problemet att Flammen är en religiös ikon och kopplad till förmögenhet och prestige av dess stadsstat. Jag påminner om det kinesiska fiskeriministeriet fånga siffror; under ett antal år trodde forskare att världsfisket var i nedgång men de officiella siffrorna från Kina fortsatte att gå upp år efter år, så de avvisade resultaten av sina studier i andra fiskerier som avvikande, det visade sig att ministeriet hade en politik för rapporterar en ökad träns, oavsett de faktiska siffrorna som faktiskt var i nedgång. Nu om flammens kult skulle avgöra på grund av nationell stolthet, säkerhet och välstånd som "flamen måste öka!" Och ses av folket att öka regelbundet då måste du börja oroa dig för att den attityden leder till galenskap. Du får en aptit för att öka stora ökningar på en alltmer regelbunden basis tills din stad slår ner byggnader för att ge plats för Flammen och avgaser hemreserverna till den punkt där bränsleimporten blir hela utrikeshandeln och de bandar statskassan att mata sin brinnande gud. Allt som behövs är en enda förlorad husvagn och Flammen kommer att falla och folket kommer att förvänta sig att dom följer, vilket det gör om de tror på det.

2 comments
Mad Physicist 07/27/2017
Uppvoted för användarnamn. Hur tar vi bort dig? :)
Ash 07/27/2017
@MadPhysicist Vanligtvis med en spade efter det faktum, men i detta fall med en spade under det faktum att arbeta runt kanterna i steg borde fungera. ;)

Dan S 07/27/2017.

Förmodligen har en ceremoniell brand bränt i Varanasi (Indien) i 5000 år och jag tror att de bara använder trä för att bränna elden. Det föreslår att din idé inte är långt ifrån om människor lägger stor vikt vid det.


Klaws 07/28/2017.

Förbränning

Förbränning som i "Förbränning är en avfallsbehandlingsprocess som innebär förbränning av organiska ämnen som ingår i avfallsmaterial." Se https://en.wikipedia.org/wiki/Incineration

Allvarligt. De säljer avfallshantering för de närliggande stadstaterna. Så länge "flammen brinner starkt" är deras ekonomi framgångsrik.

Det enda avfallet som de inte behandlar är malning. Dung är inte bara blasfemös, det är också illaluktande.

Observera att vissa religiösa trosuppfattningar ursprungligen härstammar från ekonomiska skäl i verkliga livet. Ibland har det varit lättare att genomdriva vissa "handels- / ekonomibestämmelser" genom att dölja dem som religiösa lagar.

Elden kan förmodligen varas tills lagstiftningen om miljöskydd verkställs (eventuellt genom diplomati / krig / våld från andra stadstater). De kan hålla upp det trots att man använder filter, katalysatorer - eller genom att producera elektrisk eller mekanisk energi, vilket är så värdefullt för den globala ekonomin att föroreningen accepteras.

1 comments
1 KalleMP 07/30/2017
Dung är inte slöseri ändå, det är gödningsmedel, förmodligen anledningen till att det inte får brännas i första hand.

feelinferrety 07/28/2017.

Ville bara komma in med några utdrag eftersom alla andras idéer har varit så inspirerande. Det har varit väletablerat av andra svarande att konceptet inte bara är genomförbart men faktiskt existerar IRL. Baserat på andra svar / kommentarer har jag också byggt upp några aspekter av det dagliga livet i mitt headcanon. Jag har redan sagt det mesta i kommentarer, men hade nog att säga att jag tänkte att jag bara skulle skriva en hel post och kan komma tillbaka för att lägga till mer senare.

Om du gick med en kupolstruktur kan elden användas för att ge en konstant ström av renat vatten genom att använda en inverterad kupol (tänk: en jätte wok) uppe på flammorna för att hålla vatten som ångas till toppen av kupolen och sprang ner taket i kanaler runt ytterkanten av strukturen.

Den brinnande aska och kolan kan också användas i "jordugnar" - gräva en grop, dumpa de fortfarande flammande resterna längst ner, en stor kruka på toppen (formell tegelstruktur valfri - kan bara sänka potten i, då toppa med ett isolerande material), och kom tillbaka till en härlig gryta flera timmar senare, återanvända sedan in i tegelstenar som någon annan föreslog. Du kan också kasta hela djurkroppar där inne, eller individuella måltider insvept i bambu eller bananblad.

Någon annan som nämnde bambu skulle inte nödvändigtvis vara det bästa bränslet, men det skulle behålla samhället för att hålla en lund som en backupkälla (om skogen borde leda till brand, lavin, sjukdom, svamp, etc.), eftersom det är ganska svårt och den kan användas för att bygga, och löv för kläckning, matlagning och slitage.

Det kan också finnas ett gemensamt bad i närheten för att kompensera någon av värmen, med någon form av kanalisering / förbränning av uppvärmd luft i basens struktur (jacuzzibubblor valfria). Ett ångbad (bastu) också. I grund och botten kan varje aspekt av livet (byggnader från tegelstenar, uppvärmda livsmedel, självrengöring ...) betraktas som andlig i naturen.

Strukturen som innehåller elden kan också vara flyttbar, ha ett infällbart tak eller innehålla "takfönster" för pyroteknik på heliga dagar. Genom experimentering skulle ditt folk upptäcka vissa färger och effekter (gnistor, färgad rök, popping och pipning etc.) som kan uppnås med vissa mineraler och essenser. Med takfönsteridén kunde dessa ligga runt ytterkanten på locket och på händelsedagar kunde vaxade rep användas för att skapa tendrils som når mot dem, och med ytterligare kontrollerade bränslekällor kan präster skapa en helt fantastisk koreografi.


Adrian Zhang 07/28/2017.

För mycket länge. Det finns många stora kolsömmar som har bränts i många årtionden. "Burning Mountain" i Australien har haft en kolsömbränning i 6000 år. Med mänskligt ingrepp (dvs. att flytta bränsle upp till elden, avlägsnande av aska ofta, konstant ventilation osv.) Är ett bestämt samhälle beväpnat med ett stort utbud av något långsamt brinnande avsedd att hålla elden upplyst under en mycket lång tid.

Självklart finns det uppenbara problem; Täta arbetare på elden, om de inte skyddas ordentligt, kommer nästan definitivt att utveckla någon form av lungsjukdom från att ständigt andas ash-laced flames, liksom elden är ett konstant hot och föroreningar källa. Optimalt skulle byggnaden vara tillverkad av mycket brandsäkra material (t.ex. eldfast tegel eller Kaowool) så att elden inte skulle behöva släcka om den gick ur kontroll.

Ett annat problem. Är det här en stor brasa, eller en smörjande grop? Båda kvalificerar sig som brand, men en är mycket mer imponerande än den andra. Optimalt bör bränslet skäras upp för att maximera ytan och därmed en mer eldig eld. Ja, det var tänkt.

En annan idé (redundans!) Skulle vara att använda gas (propan, LNG etc.) som gör en stor ol eld som sträcker sig mycket högre. I grunden en stor blowtorch med fasansfull stokiometri. Detta är mycket dyrare, eftersom gasborrning är motsatt av många. Men om det här verkligen är en helig eld, ha det roligt.


jmoreno 07/30/2017.

Eftersom det finns verkliga liv eviga bränder, skulle jag föreslå att jag tog det och KOMBINERAR det med en religion. Ha en Flamstad nära den som helst omger den), där det är en religiös skyldighet att starta en eld från källan och sedan fortsätta så länge som möjligt. Dessa mindre bränder behöver inte vara stora, de kan bara inte gå ut. Kanske är det skamligt eller ett tecken på illuck. Gör det ett krav att elden måste vara användbar, och låta det dö ut förlorar vad som helst egendom det var på. Många möjligheter.


Charles Jacks 07/31/2017.

En evig flamma kan hållas så länge floderna flyter, gräset växer och solens tecken. Vilket om du är en första folkens folk är tills den vita mannen hittar guld eller något annat de vill ha i marken under elden. Varje historia behöver konflikt. Tydligen.


Vishnu 08/01/2017.

Eld kräver energi, vår rikaste källa är stjärnor. De har 5 miljarder år eller så och använder kärnfusion.

En "stad" byggd kring en stjärna kallas en Dyson Sphere ( https://en.wikipedia.org/wiki/Dyson_sphere , även Dyson Nets och liknande) eller en Ringworld ( https://en.wikipedia.org/wiki/ Ringworld ).

Related questions

Hot questions

Language

Popular Tags