Skulle det vara möjligt för en population av ormar att överleva genom att inte äta annat än frukt?

Anders Gustafson 01/18/2016. 4 answers, 264 views
biology evolution food ecology

Jag tänkte på ett scenario där en population av ormar strömmar på en ö där de är bokstavligen de enda djuren. Den här hypotetiska ön har inte ens insekter för ormarna att äta. Ön har täta skogar av träd som producerar frukt. Allt fisk och marint liv i vattnet runt ön är giftigt mot ormarna, så att äta marina djur är INTE ett alternativ för ormarna. Ormarna innan de strandsatta på den här hypotetiska ön har bara ätit små djur och har aldrig ätit frukt tidigare. Kan ormarna på denna hypotetiska ö överleva helt på den frukt som träden producerar? Vilken effekt skulle bara ha frukt på utvecklingen av ormarna på den här hypotetiska ön? Skulle ormarna kunna riva frukt från träd på ön eller skulle de behöva äta frukt som föll från träden.

4 Comments
3 aroth 01/18/2016
Jag tror att utveckla en immunitet / ökad tolerans mot de toxiner som används av det giftiga marina livet är mer trovärdigt. Det, och / eller kannibalism på kort sikt.
3 Separatrix 01/18/2016
Har du ansett den nödvändiga pollinering för blommorna för att få frukten? Även frukt tenderar att vara väldigt säsongsbetonad, vad äter de resten av tiden?
1 Xandar The Zenon 01/18/2016
Låter som Lord Of The Flies . Endast ormar. Ormarnas herre
1 Draco18s 01/18/2016
Vad pollinerar fruktträd, hur som helst?

4 Answers


Frostfyre 01/18/2016.

Kan ormarna på denna hypotetiska ö överleva helt på den frukt som träden producerar?

Det enkla svaret är "nej". En mycket uttrycklig "nej" Ormar är skyldiga köttätare. Det finns ingen sådan som en vegetarisk orm . Ormar erkänner frukt som "inte kött" och kommer inte att överväga att äta det.

1 comments
John 08/10/2017
och genom att förplikta det har inte enzymerna att smälta stärkelse eller tänder för att faktiskt äta frukten.

bowlturner 01/18/2016.

Alla ormarna kommer att dö. De kommer antingen att svälta ihjäl eller dö försök att äta den giftiga fisken i vattnet. De har inte resonemang att "försöka" andra saker, och deras kropp kan inte heller klara av att äta annat material än animaliskt protein.

Om de verkligen hade tur kan en av frukten vara hög i protein och luktar tillräckligt som en råtta eller mus, de kanske försöker det, och kanske överlever. Men du skulle behöva uppfinna en frukt längs dessa linjer.

4 comments
Cort Ammon 01/18/2016
1. Dessutom måste frukten ha alla de right aminosyrorna.
3 Joe 06/04/2016
I princip måste frukten vara kött.
Katamori 03/23/2017
Vänta ... är det fisk som äter ormar en sak i verkligheten?
2 bowlturner 03/23/2017
@Katamori ja, google det. :)

James 01/18/2016.

Ditt scenario är problematiskt och som andra har nämnt ... alla dör ... är varje slang dö.

Problemet med ditt scenario är att ditt ekosystem inte är vetenskapligt trovärdigt. För att få en miljö behöver du varje progressivt mer komplex varelse för att få allt att fungera. Du kan inte bara ha stora träd som bär frukt utan bakterier och andra cellulära organismer, insekter, reptiler, fåglar etc.

Det är hypotetiskt möjligt att du kan stanna vid insektsnivån och fortfarande ha stora träd men det verkar osannolikt.

Du behöver pollinatorer, men du kan hävda att det här görs via vind ... det är inte idiotiskt men om det inte finns någon konkurrens mellan träd antar jag att det är möjligt.

Du behöver jordkultivatorer, insekter och mindre liv spelar en viktig roll för att göra marken mer än smuts / rock. De gör det möjligt att stödja växtlivet. Utan dem kommer det helt enkelt inte att vara några näringsämnen i jorden för att få saker att växa vilket är det största problemet.

1 comments
1 bowlturner 01/18/2016
Ja, jag gick inte in på det faktum att biomet verkligen inte kunde existera i första hand ...

Will 08/10/2017.

Ormar är förmodligen alla skyldiga köttätare. Övervaka ödlor är deras närmaste ödla släktingar (och är ganska nära) och de är också skyldiga köttätare - förutom de som äter frukt istället.
skriv in bildbeskrivningen här https://www.youtube.com/watch?v=XKfvbvZGz6w

Hur kan frugivory utvecklas ur obligatorisk köttätande? Jag satsar på att det hade att göra med att äta frugivorösa insektslarver. Massor av proteinrika buggar gör sina hem och lägger sina ägg i frukt, och en ödla som plockar ut dem kan ha gjort bättre bara att äta frukten med den.

Skulle detta kunna hända med en orm? Ormar äter definitivt maskar och buggar och jag skulle inte lägga det förbi en för att äta några bitar av frukt också. Det kan finnas en tillfällig mutant som åtnjuter frukt av någon anledning, som den här piska ormen fångas på film.

skriv in bildbeskrivningen här https://www.youtube.com/watch?v=CZI3_4EBZW4&t=35s

Om det kunde få tillräckligt med protein från fruktdiet (kanske från larverna i dem? Kanske från frön som det kunde smälta?) Kunde en orm på denna ö hitta en ny linje av frugivorösa slangar.

2 comments
1 ohwilleke 08/10/2017
Du skulle behöva ha förmågan att inte vara en obligatorisk rovdjur inom ramen för genetisk variation av den ursprungliga gruppen ormar (vilket verkar extremt osannolikt mot bakgrund av de andra inläggen), eller du skulle behöva några mycket lyckliga de novo-mutationer i din populationen av ormar (medan de äter varandra tills de släpper ut) vilket är extremt osannolikt eftersom du förmodligen behöver flera gener och inte bara en för att kunna uppfylla frukt. För att få acceptabla sannolikheter för dessa slags mutationer som sker slumpmässigt i en generation, skulle du behöva miljarder ormar på din ö.
1 Will 08/10/2017
@ohwilleke - Det måste finnas någon anledning till att de heter det Billion Snakes Island.

Related questions

Hot questions

Language

Popular Tags